Veľký filmový režisér Ingmar Bergman nakrútil kedysi film s názvom „Siedma pečať“. On ukazuje dvoch ľudí spiacich na morskom brehu. Svitá. Vlny ľahko rozbúreného mora narážajú na skalnatý breh. Jeden z nich je rytier, druhý zbrojnoš. Obaja sa vracajú z ďalekej Palestíny, kde počas križiackej výpravy bojovali za obranu Kristovho Hrobu. Rytier sa prebúdza a vidí divnú postavu tesne pokrytú čiernym plášťom: „Kto si“ – pýta sa rytier – „Ja som smrť“ – počuje odpoveď. „Zakrátko prídem pre teba i tvojho zbrojnoša“. Rytier sa nevzdáva, navrhuje smrti partiu šachu, ak vyhrá, bude žiť bez konca – večne. Začala sa dlhá a mučivá veľká hra o život. Bohužiaľ, nadišiel taký moment, v ktorom rytier pochopil, že nevyhrá so smrťou. Plný zúfalstva prerušuje hru, rozhádže figúrky na šachovnici a hovorí smrti takto: „prečo si ma klamala, mohla si mi hneď povedať, že s tebou nevyhrám“.
Žiaden z ľudí nevyhrá so smrťou. Bol však ktosi, kto vyhral so smrťou. Vlastne dnes naša matka Cirkev nám slávnostne vyhlasuje, že tým víťazom nad smrťou je Ježiš Kristus! Ježiš Kristus je víťazom nad smrťou, peklom i satanom a preto vychádza z hrobu.
Iba Kristus zvíťazil nad smrťou:
- žiaden profesor,
- žiadne lekár,
- žiaden politik,
- žiadne prezident,
- žiaden vedec,
- žiaden idol – spevák nevstal z mŕtvych,
- žiadne tvorca sekty nevstal z mŕtvych,
- ani Mohamed, ani Budha nevstal z mŕtvych, iba Kristus.
Rodí sa otázka, prečo ženy z Evanjelia nevideli, ako Kristus vychádzal z hrobu?
Zmŕtvychvstanie Ježiša Krista nie je obyčajným vstaním z mŕtvych či prebudením sa z letargie. Ježiš po svojom zmŕtvychvstaní sa už nevrátil k dávnemu životu ako Lazár. Evanjelium jasne hovorí, že Ježiš po svojom zmŕtvychvstaní sa ukazoval iba vyvoleným svedkom, pretože Ježiš prešiel do iného, večného života.
Ak môj a tvoj život vedci obmedzujú na čas a priestor, tak treba povedať, že Ježiš svojim zmŕtvychvstaním prekonal čas a priestor. Preto ľudské telo zmŕtvychvstalého Ježiša nezaujíma miesto v priestore a čase. Nemôžeš teda vidieť zmŕtvychvstalého Ježiša, kedy chceš a ako chceš. Iba Ježiš ti môže dať svoju milosť, že Ho môžeš vidieť zmŕtvychvstalého, lebo tvoje oči vidia iba to, čo sa nachádza v priestore a čase. Zmŕtvychvstanie Ježiša Krista je teda Paschou. Pascha to je hebrejské slovo a v našej reči znamená prechod. Po zmŕtvychvstaní Telo Ježiša prešlo do večného života. Stalo sa nesmrteľné, oslávené, silné, duchovné, viac podobné duchu ako matérii, a okrem toho večne mladé a pekné.
Myslím, že každý z nás by chcel mať také nesmrteľné, večne mladé a pekné ľudské telo. Ak chceme dosiahnuť také telo, tak počúvajme, akú podmienku určenú Bohom treba splniť. O tej podmienke hovorí novozákonné čítanie: „Tak aj vy pochopte, že ste zomreli pre hriech a žijete pre Boha“. Už v čase krstu „sme zomreli hriechu“. Preto nepočúvajte diabla, zlých ľudí, zlé filmy, zlé noviny. Nepočúvajte tých, ktorí vám hovoria – „môžete hrešiť“, že všetky príjemnosti sú dovolené. Nepočúvajte tých, ktorí vám hovoria, že peniaze dávajú šťastie, že sex robí slobodným. Už počas krstu „sme zomreli hriechu“. Zomrelému nič nepatrí. Zomrelý nikoho neposudzuje. Máme žiť pre Boha. To znamená: uznajte Boha, za „Kohosi“ najdôležitejšieho. Postavte Boha na prvé miesto vo svojom živote, a vtedy všetko bude na svojom mieste. Vyhláste Krista za Pána svojho života, a On, Zmŕtvychvstalý Pána, po smrti vezme vašu dušu do neba. A na konci sveta, keď vzkriesi zomrelých, dá vám nesmrteľné, pekné telo.